onsdag 5 maj 2010

Horseferry House



Jag var så obeskrivligt nervös inför min första adg på Burberry (igår). Plaskade runt på FF innan jag till slut infann mig (5 min sen) på Horseferry House aka Burberry Head Office. Sjukt stylish, såklart. Jag förväntade mig lyx, men mahognypaneler i städskrubben; really?? Otroligt många människor som rör sig i lokalerna. Kan fortfarande inte greppa hur stort företaget verkligen är. Men lyckades däremot springa på en gammal "kollega" från Erdem(!)

Min första dag:
Börjar kl 1300 slutar kl 0100. Men egentligen hade jag inget emot, helt ärligt, så var det roligt och spännande! plus att de satte oss i en taxi när vi var klara. En leverans hade blivit riktigt försenad och kom klockan 11 på kvällen (!). Det var dessutom inte bara "några lådor" närmare 25st! Vissa saker var ju så fina att jag knappt kunde titta på dem; bronzfärgad pytonväska med shiny nitar. I DIE! Tanken är ändå ganska rolig att vi var de första att se samplen (designteamet kommer ner idag för att titta på resultatet)


My first day at Burberry was a lot of fun (although I was totally exhausted by the time the taxi dropped me off at smith street. (1.00am!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar