måndag 8 mars 2010

The-not-so-glamorous side of fashion...

Brände mitt ben på steamern idag. Det låter ju så konstigt, men jag lyckades tappa själva munstycket på mig själv och så blev det helt böldigt efter hålen där ångan kommer ut. Tack och lov att jag inte är brain surgery intern, då skulle det kunna gå riktigt snett... Kan fortfarande inte tro att de skickade hem mig tidigare för att jag brände mig.

En av tjejerna på kontoret (som är production assistant) berättade idag att hennes sista dag kommer att vara på fredag och att hon har fått anställning som sourcer hos Reiss. Dröm. Herregud kan bara tänka mig hur mycket gratis kläder kommer slängas på henne. Mer är nu. Glad för hennes skull, men samtidigt så är det lite pinsamt läge, eftersom Jag, Tash och Purdy slutar om mindre än en månad, de andra praktikanterna slutade efter visningen och nu så slutar hon också. Inte så många kvar. Men det är väl som jag trodde; det är inte den mest hemtrevlia arbetsmiljön därborta.



Skulle inte ha något emot att åka iväg på en semester! Pappa frågade om jag ville åka till Istanbul i vår; jag som har drömt om den staden! Har aldrig varit, men har hört från många att det är världens roligaste stad. Kommer nog inte kunna gå runt i turban och långa kaftaner, folk kommer nog inte riktigt förstå mitt koncept. Men jag kan nog hitta på något originellt.



Today I managed to burn my leg with the steamer! It hurts terribly! I even have marks after the holes where the steam comes out. Embarresing. Good I'm not a braing surgery intern, could've gone REALLY bad then...

One of the office-girls has got a position as a sourcer at Reiss, what a dream. Can't even imagine the clothing allowence. Even more than now. So many of us leaving right now, the office will be empty by the end of the month, haha...

Dad came up with an idea; why not travel to Istanbul in spring? I thought it was a marvellous idea, even going through my outfits ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar